Merry Christmas and A Happy Newyear - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Lindeman - WaarBenJij.nu Merry Christmas and A Happy Newyear - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Lindeman - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and A Happy Newyear

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 December 2013 | Australië, Melbourne

Kerst in de zon. Geen idee wie dat ooit bedacht heeft. En dan niet alleen zon, nee het is ook nog is 32 graden!
Het was heerlijk, ik heb totaal niet het idee gehad van kerst, maar dat maakt niet uit, heb evenveel gegeten en gedronken zoals het altijd gebeurd met kerst!
Vorige week maandag laatste werkdag van dit jaar gehad, het was een lange maar leuke dag. Ik begon aan mezelf te merken dat ik iets te veel had gewerkt, dubbele diensten en late avonden, het was vermoeiend maar verdiende goed. Ik was dan ook erg blij dat we met kerst en oud en nieuw 10 dagen gesloten zijn, om een beetje bij te komen en toch de feestdagen wel echt te kunnen vieren.
De laatste weken dus eigenlijk gewoon heel, heel veel gewerkt. Weinig echt toeristische dingen kunnen doen maar dat geeft niet. Ik weet waar ik het voor doe en kijk ook heel erg uit naar het reizen.
Vorige week zaterdag hebben we met Steph en 5 andere meiden hier lekker gegeten. Andy en Margaret gingen naar vrienden om daar te eten. Was erg gezellig en heel lekker. Om een uur of 10 kwamen Andy en Marg thuis en Andy zag echt letterlijk groen. Ik ken het spreekwoord maar heb nooit iemand echt echt groen gezien. Hij had heel veel pijn aan zijn zij en ging gelijk naar bed. Een halfuurtje later vroeg Marg aan Steph om toch even naar hem te kijken (ze is een soort dokter). Hij lag te creperen van de pijn en Steph zei dat ze er niet zoveel aan kon doen en zei dat ze toch maar naar de Eerste Hulp moesten gaan. Tegen de tijd dat ze daar waren was het al rond 12 uur. Hij werd gelijk opgenomen en ze dachten dat het waarschijnlijk om een niersteen ging. Uiteindelijk kregen ze pas om 4 uur 's nachts de bevestiging dat het om een niersteen ging. Hij werd opgenomen en kreeg morfine. Marg is nog even bij hem gebleven en moest lachen om hoe de morfine aansloeg. Andy werd er een beetje dizzy van en vertelde haar dat hij echt geen bezoekers wilde, want zijn haar zou er raar uit zien.. haha. De volgende dag kregen ze iets meer duidelijkheid. De niersteen was 4 mm, een kleine maar wel op een nare plek en het maakte dat Andy heel veel pijn had. Ze zeiden dat hij in het ziekenhuis moest blijven, en gewoon moesten wachten tot ie er vanzelf uit zou komen. Maandag was zijn situatie niet verbeterd en de dokter zei dat er 50/50 kans was dat de niersteen er zelf uit kwam, en anders zouden ze dinsdag opereren. Het was dus een groot probleem, aangezien alle familie hier op woensdag heen zou komen. Helaas kwam de niersteen er niet uit, en moest er op dinsdag geopereerd worden. Na de operatie was de pijn weg en gelukkig mocht hij een paar uur later naar huis. Op kerstavond. Hij liep een beetje krom en moet veel water drinken. En jullie moeten weten, Andy haaaaaat water haha. Gelukkig is Steph erg streng en zorgt ze dat hij minstens 2 liter water drinkt. Dit betekend overigens ook geen alcohol voor 2 weken, dat valt hem heeeel erg zwaar. haha
Eerste kerstdag was een drukke bedoeling, 's ochtends ontbeten met het gezin, 's middags geluncht met ongeveer 13 mensen en 's avonds kwamen er nog eens een stuk of 20 mensen bij. Gelukkig was het heerlijk weer dus konden we binnen en buiten zitten. Het was een gezellige avond, en ik heb heerlijk geslapen na al die wijntjes en champagne!
Donderdag heerlijk niks gedaan om vrijdag weer vrolijk door te gaan waar we gebleven waren. Nog meer eten en nog meer drank. Deze keer mijn kan van de familie, dat was erg leuk en heb me bedacht hoe bijzonder het eigenlijk is om dit zo mee te maken. Dit was heel leuk.
Nu is het alweer maandag en morgen oud en nieuw, ik ga met Steph naar een vriendin in de stad, waar we op het balkon al het vuurwerk van de stad kunnen zien. Dit wordt wel gaaf!
Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik mijn terugticket geboekt, op 24 april ben ik weer terug in Nederland! Steph en haar vriend Liam vliegen toevallig op dezelfde dag naar Londen om daar een Europatrip te doen! Ze zei van de week, oo het is nog maar 4 maanden tot Europa! Het maakte mij een beetje depressief, nog maar 4 maandjes hier! De tijd gaat zo ongelovelijk snel!!
De plannen voor nu zijn nog een paar weekjes werken, gelukkig wel minder als in december, om een beetje exra te sparen zodat ik ook nog wat geld mee kan nemen naar NL. En dan gaat het echt reizen beginnen, ik kijk er heel erg naar uit en ben er klaar voor om nog meer delen van Australie te ontdekken!

Ik hoop dat iedereen een leuke kerst heeft gehad, en alvast gelukkig nieuw jaar!!

Heel veel liefs,
Sanne

  • 30 December 2013 - 13:56

    Mirjam Kusse:

    Leuk weer een verslag van je te lezen! Een ervaring rijker om al Bbq-ent de kerst door te brengen op slippers!
    Ik hoop dat er een goed evenwicht is de maand januari tussen werken en beleven. Het is hartverwarmend om te zien hoe welkom en hoe je opgenomen bent in beider families!
    Een soort inside cultuur van de australiers. Nu de vlaktes op en je mengen tussen de aboriginals! Ga los!

  • 30 December 2013 - 23:33

    Jacobien Van Steen:

    Heerlijk om je verhalen te lezen. Alsof je bij ons op de bank zit!
    Wat een super ervaring voor je, kerst vieren in het zonnetje.
    Wij wensen je een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2014!!!!
    Nog een hele goede tijd toegewenst. Groetjes uit het mooie Noordwijk.

  • 31 December 2013 - 07:25

    Patty:

    Ha lieve Sanne, wat heerlijk dat je het zo goed hebt daar! Ook wij zitten in tropische sferen en maar 8 u vliegen van jou vandaan. ( Indonesië , Bali). Doe alle familie de hartelijke groeten en voor jou en hun een geweldig 2014!!
    We wensen je een mooie reis door Australie! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 3736

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2013 - 05 Mei 2014

Australië ontdekken!

Landen bezocht: