7 dagen weg, 100 nieuwe mensen ontmoet - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Lindeman - WaarBenJij.nu 7 dagen weg, 100 nieuwe mensen ontmoet - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Lindeman - WaarBenJij.nu

7 dagen weg, 100 nieuwe mensen ontmoet

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Januari 2014 | Australië, Brisbane

Toen ik gister uit de bus stapte, moest ik even 2 keer knipperen met mijn ogen. Wat was er aan de hand? Ik kon het gewoon niet geloven, het was alweer zo lang geleden. Het REGENDE. Het voelde een beetje als thuiskomen haha. En niet zachtjes mieseren, nee het stortte naar beneden. 2 sec in de regen staan en ik en mijn backpack waren heeelemaal doorweekt.
Maar goed ik zal even beginnen bij het begin van de reis!
2 weken geleden, op zaterdag ben ik door Marg en Andy naar het vliegveld gebracht en na 1,5 uur vliegen weer veilig geland in Sydney. Ik ben naar hetzelfde hostel gegaan als de eerste keer dat ik er was, en dat bleek een hele goeie keuze! Sommige mensen die er 3 maanden geleden al zaten, zaten er nu nog. Ik moest er niet aan denken! Op de kamer een heel leuk Duits meisje ontmoet, Elena, en dat werd ook gelijk mijn beste vriendin voor die week haha. We zijn 's avonds naar de haven in Sydney geweest, waar ze elke zaterdag vuurwerk hebben. En niet te zuinig ook, voor dik driekwartier hebben we kunnen genieten van vuurwerk vanaf t water. Heel mooi! Echt een hele leuke week met haar gehad, maandagavond (zoals jullie misschien de foto wel hebben gezien op Facebook) naar een openluchtbioscoop geweest. Was erg gaaf, lekker in t gras en onder de sterren kunnen kijken naar The Deliveryman. Was een erg leuke avond!
Maandag overdag had ik al mijn trips geboekt, en het plan was om dan woensdag te vertrekken met de bus vanuit Sydney. Toen was het woensdag. Uitgecheckt en om kwart voor 7 zou de bus gaan. Om kwart voor 6 bracht Elena me naar het station. Ik zou met de trein 10 min moeten gaan naar Central en vanaf daar ging de bus. We komen het station in gelopen en ja hoor, treinen reden niet. Er was een station voor mijn station een stalen buis dwars door de trein gegaan, en daardoor reden er helemaal geen treinen. Dus dat betekende de bus. Daar stond ik dan te wachten met ongeveer 150 andere mensen op de bus. Ondertussen was het al dik over 6en, en elke bus die aan kwam rijden zat al stampesvol. Was echt geen beginnen aan, er zijn in dat half uur ook echt maar 3 bussen langs gekomen, dus zoals jullie misschien al raden heb ik die avond mijn bus gemist vanaf Central. Het is een hop on en hop off bus die helemaal langs de oostkust rijdt trouwens, dat was ik even vergeten te vertellen. Je mag zo vaak op en afstappen in een plaats als je wilt. Ideaal!
Maar goed, nog maar een nacht in de hostel erbij geboekt en de bus op donderdag genomen, dat ging allemaal perfect gelukkig. Toen kon de reis beginnen!
De bus vertrok dus om kwart voor 7 's avonds, en ik kwam om 4 uur 's ochtends aan op mijn eerste bestemming. Woolloongla. Geen idee wie dat verzonnen heeft en veel mensen hebben dan ook moeite met het uitspreken. Ik werd opgehaald vanaf de busstop door een shuttle, die me naar de hostel zou brengen. Gelukkig kon ik een paar uur slapen nog en om 10 uur mijn eerste surfles ooit gehad. En dames en heren, I suck. Sorry voor het taalgebruik, maar sinds ik hier alleen maar Engels praat heb ik soms moeite met dingen vertalen naar het Nederlands haha. Maar goed ik was er dus niet echt getalenteerd in helaas. Golven waren super hoog, maar wel onwijs lekker weer en heel helder water! Het was een leuke maar vermoeiende dag. 's Avonds even een klein wijntje gedaan met een groep Canadezen die echt zo gek als een deur zijn. Heel veel gelachen maar ik moest toch echt op tijd naar bed, want om 3 uur 's nachts ging mijn wekker weer om door te gaan naar de volgende bestemming!
Ik kwam rond 9 uur 's ochtends aan in Byron Bay. Een echt surfers/hippies plaatsje. Iedereen loopt op blote voeten, jongens hebben allemaal lang haar, echt heel grappig. Hier ben ik 3 dagen gebleven, een dag een walk naar de vuurtoren gedaan en daarbij langs het meest oosterlijke punt van het Australische vaste land gelopen. Onderweg nog een paar zeeschilpadden gezien, helaas geen dolfijnen, daar ging ik eigenlijk voor. Hier ook weer veel mensen ontmoet, leuke Zweedse meisjes, een Duits en een Nederlands meisje. Echt een leuke tijd gehad weer.
Dinsdag was het weer tijd om door te reizen naar de volgende bestemming. Surfers Paradise! Een super gave hostel, lekker zwembadje erbij en suuuper leuke kamergenootjes! Lekker uit geweest, naar het strand geweest en bij het zwembad gelegen. Heerlijk! Een Nederlands meisje op mijn kamer, Martine, en ik hadden toch wel weer heel erg zin in een keer groenten, aardappelen en vlees na al die pasta van de afgelopen week. De hele dag keken we hier al naar uit haha. Raar eigenlijk!
Gister vertrokken naar Brisbane waar ik nu dus ben. En het regent. Voor het eerst sinds een maand zie ik regen en ik ben er echt niet meer aan gewend eigenlijk haha. Maar goed, hopen dat ik de rest van de reis wel mooi weer heb! Het is een leuke stad, ben wel blij dat ik hier eigenlijk maar 2 nachtjes ben, want dan heb ik het ook wel een beetje gezien ook denk ik:)
Morgen zie ik Martine weer in Noosa, een stukje verderop de kust. Dat wordt weer gezellig. Zondag is het hier ook Australia Day. Ik geloof dat het een soort hetzelfde is als Koninginnedag, vuurwerk en festivals enzo! Wordt vast leuk:)

Gister was het de 23ste en dat betekend dat ik nog maar 3 maandjes hier ben. Het gaat zo ongelovelijk snel! Iedereen zei het wel in het begin dat het voorbij zou vliegen, maar het lijkt net of ik in me vingers knip en er weer een paar weken voorbij zijn! Ik wil hier nog helemaal niet weg! Gelukkig heb ik nog eventjes, en ik denk voorlopig nog even niet echt aan naar huis gaan!:)

Dit is weer even een verslagje van afgelopen week, het is een heel verhaal, en dan staat er nog niet eens alles in! Nu zie ik ook pas hoeveel ik eigenlijk mee maak!

Ik geloof dat het nu al wat droger is, dus ik ga maar weer is even kijken wat Brisbane te bieden heeft!

Heel veel liefs,

Sanne

  • 24 Januari 2014 - 12:19

    Mirjam Kusse:

    Oh het bericht voor hier staat nu op Facebook....
    Maar kortom, ga zo door! leuk die verslagen en ik vind het ook niet zo erg dat de tijd zo snel gaat.... Ik geniet van je verhalen, maar mis je wel hoor! Geniet maar lekker, de reis van je leven!!! XXX

  • 31 Januari 2014 - 13:22

    Bert:

    Hallo Sanne, Wouw dat klinkt allemaal goed! En als je nog de gelegenheid krijgt ... Ga naar de Whitsunday eilanden. Staat bekend als 1 van de mooiste plekken van Australië: 74 hagelwitte en prachtig begroeide eilanden, middenin het Great Barrier Reef van Australië, voor de tropische kust van Queensland. De eilanden van Whitsundays zijn fabuleus. Ga per zeilboot, en ontdek de felgekleurde onderwaterwereld. Combineer je boottrip sowieso met een bezoekje aan Whitehaven Beach. Witter en tropischer dan dit zul je een strand niet gauw vinden. Dit strand van ongeveer 5 km lengte ligt aan de oostkant van Whitsunday Island. Door het hoge siliciumgehalte is het zand hagelwit.
    Veel plezier over there! Voor je het weet zijn het nog slechts herinneringen. Maar wel heel mooie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 3731

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2013 - 05 Mei 2014

Australië ontdekken!

Landen bezocht: