Helga, Dutchie, Miss Holland - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Lindeman - WaarBenJij.nu Helga, Dutchie, Miss Holland - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Lindeman - WaarBenJij.nu

Helga, Dutchie, Miss Holland

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 December 2013 | Australië, Melbourne

De titel van dit verslag klinkt misschien een beetje raar, maar na een paar weken werken zijn dit mijn bijnamen haha. Dutchie door de andere serveersters en een kleine Ier die ongeveer elke week 2 keer komt zegt bij alles wat ik doe: ah thank you Miss Holland. De broer van mijn bazin vind t erg grappig om mij Helga te noemen, maar goed die is echt gek in zijn hoofd. Doet alles wat niet mag, officieel mogen we 1 drankje na werk. Als ik gelijk uit werk naar huis wil en aan de bar sta om iedereen gedag te zeggen zet ie al een biertje neer. Als die vervolgens 3/4 vol is komt de volgende en nog een en nog een.. En tja aangezien ik de hele dag gewerkt heb zonder eten, heb ik t idee dat als ik naar buiten loop dat ik misschien 4 biertjes eerder gewoon weg had moeten gaan hahaha. Gelukkig moet ik 35 min met de trein dus zat tijd om weer een beetje nuchter te worden hahah. Dit gebeurd overigens niet altijd hoor, niet dat jullie raar over mij gaan denken..... Haha.
Maar goed! Ik ben heel veel aan het werk, afgelopen weken telkens 1 dag in de week vrij gehad. Maar goed t is geld verdienen en heb een goed doel! Ben wel gesloopt na zo'n week maar heb t er voor over! Hoorde me bazin tegen Andy zeggen dat ze echt heeel blij met me is en dat ze veel complimenten heeft gehad van klanten over mij:) Mensen zijn heel lief en altijd in voor een praatje! Veel mensen vragen mij overigens of ik Iers ben en andere horen helemaal geen accent haha. Veel mensen beginnen te lachen als ik vraag of ze wel is naar amsterdam ben geweest haha, wil niet weten wat ze er allemaal gedaan hebben!
Dus werk is allemaal goed, lekker nog 1,5 weekje en dan gaan we dicht voor 10 dagen voor kerst en oud en nieuw! Daarna nog denk ik 4 weekjes werken en dan gaat t grote reizen beginnen!
Druk bezig met de voorbereidingen voor kerst! Kerstboom staat, en alle kerstmuziek in de winkels. Natuurlijk niet verschillend van Nederland, behalve dan dat ik hier in korte broek en slippers loop haha. Het weer is trouwens nog steeds elke dag anders, heel raar maar ik ben er wel aan gewend ondertussen en voel me hier heel erg thuis!
Met sinterklaas me schoen mogen zeten en veel snoep gekregen haha heel lief!!
Kerst wordt hier gekkehuis, op 1e kerstdag kom alle familie van Marg hier thuis, rond de 40 man, heeel gezellig! Lekker bbquen en kalkoen haha. Op de 27ste komt alle familie van Andy hier (nederlandse kant van de familie).

Ik ben echt heeel slecht in tijd vinden om te schrijven, maar zal echt echt proberen om meer te schrijven haha!

heeeeeel veel liefs,

Sanne

  • 13 December 2013 - 12:04

    Sandra Brouwer:

    Lieve lieve san! Ik ben heeel blij dat je het zo naar je zin hebt in Australie!! Geniet er nog maar lekker van want dat heb je verdiend mop!!! dikke kus uit nederland x sandra

  • 13 December 2013 - 15:00

    Esther Taskin:

    Lieve San, fijn dat alles ok is en jij het zo naar je zin hebt. Lekker genieten van alles en iedereen daar.
    Zal vreemd zijn om daar kerst te vieren zonder je fam. Alvast fijne feestdagen . Dikke kus van mij

  • 14 December 2013 - 10:16

    Mirja:

    Lieve Sanne,

    Leuk weer even een update te krijgen. Zo te lezen en al je eerdere reacties voel je je erg thuis en gaat het als vanouds? Even een drankje doen.....Fantastissch dat je zulk leuk werk hebt gevonden, een heel groot deel van je tijd heb je daar doorgebracht afgelopen weken!
    Onwijs leuk dat je je schoen mocht zetten, de gebeurtenis van het jaar altijd voor je natuurlijk, spannend....!
    Er staat je nog een onvergetelike kerst te wachten zo te horen met al die mensen die daar over de vloer gaan komen! Naast de 30-40 voor BbQ ook nog lunch en de Klupacs hereniging en nog een golf toernooi waarbij iedereen erna naar jullie huis komt!
    Wat zal het volgend jaar dan stil zijn voor je met de kerst...
    Heel veel plezier!!!

    Veel liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 3725

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2013 - 05 Mei 2014

Australië ontdekken!

Landen bezocht: