Home sweet Home.. ehhh Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Lindeman - WaarBenJij.nu Home sweet Home.. ehhh Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Lindeman - WaarBenJij.nu

Home sweet Home.. ehhh Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 November 2013 | Australië, Melbourne

Jaja. Daar zit ze dan.. weer terug in Melbourne! En ik moet zeggen het bevalt me opperbest! Heeeerlijk vertoeven hier bij Andy en Marg! Gezellig zusje Steph er bij (zij vind t ook heerlijk dat ik er ben, wij samen tegen de 'oudjes').
Nu alweer 1,5 week terug, man wat gaat de tijd snel. Ik zal het proberen samen te vatten! Laat ik het zo stellen: werk, veel nieuwe mensen ontmoet, gezelligheid, en wijn.. heeel veel wijn. And I love it!
Heerlijk een eigen kamer hier, inclusief 2persoonsbed en uitslapen, jaaa het klinkt bijna als vakantie! Maar dit meisje moet ook werken hoor, het leven is niet altijd eem feest. Alweer 2 dagen gewerkt in 'the Emerald Hotel'. Combinatie tussen een pub en restaurant. Heel erg gezellig en toevallig zoals het feest en bij de buren een restaurant gedeelte en een kroeg deel! Je kan je dus wel voorstellen dat ik me erg thuis voel!! Het is nog een beetje onduidelijk hoe veel uren ik hier kan werken, maar ivm zomervakantie enz zullen het er wel wat meer worden. Een werkneemster woont op campus en moet in de zomervakantie naar huis (aan de oostkust) en een ander meisje gaat op vakantie naar Zuid Afrika. Hopelijk kan ik daar genoeg werken, anders nog op zoek naar een baantje er naast.. Tijd om geld te gaan verdienen!

Marg en Andy zijn geweldig. Echt waar, meest hartelijke mensen die ik ooit ontmoet heb. Willen me overal bij helpen en Andy kent aaaltijd wel iemand die hem kan helpem. Ongelooflijk hoeveel mensen hij kent. Alles regelt ie wel even. Ik voel me hier heel erg thuis en echt een lid van het gezin. Door de weeks werken ze allebei maar in het weekend zijn het ware tourist guides. Afgelopen weekend bijvoorbeeld op zaterdag naar Cape Schanck geweest, onwijs mooi uitzichpunt en uitzich over de oceaan. Daarna langs vrienden van hun, naar het strand (want ja het was 28 graden...). Als laatste naar Margs broer, zijn vrouw en hun geadopteerde dochtertje Tin Tin. Wat een schatje! Heeft een aandoening aan haar benen dus loopt niet heel goed, maar probeerd toch vollop mee te doen (kan ook niet rennen bijv). Daar heerlijk Thais gegeten onder het genot van -natuurlijk- nog wat wijntjes! Zij hebben een heerlijk huis aam t strand, hebben een zwembad en in de achtertuin nog een apart huisje met eigen badkamer en bed. Als ik wilde blijven een keer voor het weekend, geeeen probleem. Oh wat hou ik van de Australishe mensen. Alles kan en iedereen mag elkaar.

Zoals gezegd afgelopen week eerste werkdag, op dinsdag om wel precies te zijn. En laat dinsdag nou net een van de drukste dagen in het jaar zijn. In Australië is paardenrennen een groot ding. Deze week was de Melbourne Cup op dinsdag. Iedereen in Melbourne krijgt er vrij voor, echt ongelooflijk. Een week vol feest rondom het paardenrennen met als hoogtepunt de dinsdag. Dan is de echte Cupday. Iedereen, maar dan ook iedereen wed op de paarden van de race van 3 uur. Hier noemen ze de Melbourne Cup 'the race that stops the nation'. De hele dag zijn er races waar mensen op wedden, maar uiteindelijk gaat t om de race van 3 uur. De winnaar van die race krijgt namelijk 4 miljoen dollar. Om even aan te geven hoe groot t is. Het was dus druk haha! Hele restaurant zat vol voor de lunch, iedereen in jurk en pak. Mensen hadden zo'n medelijden dat het mijn eerste werkdag op Cupday was haha. Andy is zelf ook van het wedden op paarden en op deze speciale dag moesten Marg ik em Steph ook een wedje leggen. Nou het is niet echt mijn ding, mijn paard finishde geeneens (als enige van de 28 paarden). Hahaha. Overigens had de rest ook geen geluk!

Dussss dat is een beetje het wel en wee hier!

haha om jullie nog even een te laten lachen:
Woensdag was het weer rond 28/30 graden. Sanne was een dagje vrij dus ze dacht, lekker de tuin in! Geen zin om haar en make up goed te doen dus lekker ongegeneerd in bikinitop en pyjamabroek de tuin in met een boek. Ze gaat zitten en denkt hmm ga liever op t gras liggen, even een handoek pakken. Loopt naar de deur.. noooooooooo. Deur gewoon zonder na te denken achter me dicht getrokken. Stond ik dan 11 uur s ochtends in bikini en sportbroekje, haren omtploft en mascara als een ghotic rond me ogen en op blote voeten. Geen sleutel, geen telefoon, niks noppes nada. Het aller vervelendste is dan dat je door t raam kijkt en de sleutel gewoon op tafel ziet liggen. ^'*×?*×'*@% dacht ik bij mezelf, kan alleen mij overkomen. Ik had Andy eens horen praten over de sleutel van buiten. Ik als een gek zoeken, maar helaas ook in inbreken zal ik later niet goed zijn..
Ik de straat op, op naar de buurvrouw, een oma'tje van eind tachtig. No sorry doll, met een krakkemikkige stem. Ze had helemaal niks van hun. Op naar de andere buurman (nog steeds op blote voeten, in bikini). Een man ook in de 80, erg aardig. Of ik binnen wilde komen en dat we misschien het nummer in t telefoonboek konden vinden. Was weer even diep graven in me geheugen, een telefoonboek, hoe werkte dat ook alweer haha. Uiteindelijk het nummer gevonden van de school waar Andy werkt, gebeld en de administratie nam op. Doorverbonden naar Andy en thank God dat er een reserve sleutel was. De lieve oude man was meegelopen om zeker te weten dat ik binnen kwam. Wat een schat, net verhuisd. Ik kwam bij hem binnen, oh wat een mooi huis heeft u (slijmslijm). Oh jaa vind je? Ja ik ben een beetje aan t verbouwen, op ze 80ste haha. Dus hij wilde wel even mijn mening weten over hoe en wat ik dacht dat ie moest verbouwen. Heb ik met alle liefde gedaan natuurlijk!

Zo weer even wat leesvoer (vooral voor moeders, die vind dat ik meer moet schrijven. Tja sorry ik heb het gewoon heeeel druk..) Mijn whatsapp doet het trouwens weer dus als je een iets korter berichtje wilt, ipv zo'n lap eens in de weeek, stuur even een berichtje!

Heeel veel liefs uit the land of Oz,

Sanne

  • 08 November 2013 - 14:01

    Christine:

    hhahaha wat een typische Sanne acties zeg! Met die sleutel en met dat paard dat niet eens aankomt..! Maar leuke verhalen allemaal zeg! Geniet er lekker van!!!!!!
    Veel liefs, Christine

  • 08 November 2013 - 18:18

    Charlene:

    Super om je avonturen te horen Sanne! En ik was ook niet bang dat jij een saai leven tegemoet zou gaan daar......je doet er ook alles aan om nieuwe contacten op te doen he! Ik had alleen niet verwacht dat je in de 70+ categorie nieuwe contacten zou gaan zoeken.....ach je weet nooit waar het goed van is. Echt super te horen hoe het nu is. Blijf je voorlopig in Melbourne? Veel plezier daar en dikke knuffel! xxx char

  • 09 November 2013 - 00:59

    Moeders:

    Wat heerlijk om je verslag te lezen, je hebt het echt helemaal naar je zin! Het plezier straalt eraf. Ook krijg ik een veel beter beeld/of gevoel bij je belevenissen, bij stukjes en beetjes krijg ik je info, maar het is zo een compleet verhaal (behalve je zondag). Leuk ook als eigen reisdagboek om nog eens te lezen hoe je begonnen bent! En een authentiek verhaal:pyamabroek, bikinitop en wilde haren, ik zie het helemaal voor me!

  • 09 November 2013 - 10:50

    Bert:

    Hallo Sanne! Leuke belevenissen en fijn dat je daar zo welkom bent!
    Mocht het met die (extra) baantjes niet zo goed lukken, dan kun je altijd nog onderzoek gaan doen naar goede Australische wijnen en als wijnexpert voor een goede NL (wijnimporterende) handel of restaurant wijnen vanuit daar gaan exporteren. Wereldwijd kan ook, maar wellicht even klein beginnen ;-) Veel plezier en een mooie zomer daar! Groetjes

  • 10 November 2013 - 17:52

    Natasja:

    Heej Sanne! Vind wat langere verhalen juist wel leuk. Geeft toch een beeld van hoe je alles ervaart ^_^ Nog veel plezier!! Time flies when you're having fun ;)

  • 01 December 2013 - 14:53

    Jacobien:

    Hoi Sanne, wat heb je al veel meegemaakt in die korte tijd dat je weg bent.
    Onwijs leuk om de verhalen te lezen. Je kan erg leuk schrijven! Bedankt nog voor je kaart aan Nick.
    Hij kwam 6 dagen later aan. We blijven je volgen en wensen je alle goeds! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 3738

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2013 - 05 Mei 2014

Australië ontdekken!

Landen bezocht: