Verliefd in en op Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Lindeman - WaarBenJij.nu Verliefd in en op Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Lindeman - WaarBenJij.nu

Verliefd in en op Sydney

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Zo dan het eerste echte verslag. Ook al weet ik niet helemaal goed meer hoe en wat en welke dag wat gebeurd is.
Na 5 dagen bij Micheal en Michelle geweest te zijn ben ik op woensdag met de trein naar Melbourne gegaan. Een uurtje met de trein om vervolgens midden in de stad aan te komen. Ik en Nathalee zijn met de tram naar een andere wijk van de stad gegaan om daar mijn spullen in de hostel te leggen. Het zag er goed uit, wel een beetje alternatieve mensen maar goed. De rest van de dag met Nat doorgebracht en een rondleiding van haar door de stad gehad. Oo o wat had ik het koud, ik dacht dat Australië altijd warm was maar het weer in Melbourne is ongeveer hetzelfde als in Nederland. Micheal had me al gewaarschuwd dat mensen over Melbourne veel zeggen the city who has 4 seasons in a day. Zo en hoe, ene moment volle zon en zweten als een otter en volgende moment had ik het idee dat ik in me bikini met -30 stond. Vreeeeselijk. Gelukkig komt dat gewoon omdat het er voorjaar was, maar mijn god. Ik heb nog nooit zo iets raars gezien.
Die avond mijn eerste (en enige echte) instort moment gehad. Oh wat wilde ik graag naar huis en vroeg mezelf echt af waar ik aan begonnen was. Gelukkig heeft een goeie nachtrust me toen veel goed gedaan en ben donderdag lekker de stad gaan ontdekken.
Zaterdag afgesproken met Andrew (neef van mijn moeder) enndaar geluncht. Super gezellig en ze zijn erg zorgzaam en lief. Ik was vastberaden om na dat weekend naar Sydney te gaan. Ik wilde mooi weer, een baan en een goeie hostel. Achteraf veel te snel besloten jammer genoeg. Ik heb bij Andrew een vlucht geboekt en aangezien ik mijn Australische bankpas nog niet had wilde zij het voorschieten (ik had mijn spullen voor rabobankieren wel mee). Vlucht geboekt waarna ze echt niet wilde dat ik geld zou overmaken. Ik kreeg de vlucht kado. Echt ongelooflijk lief! Was een erg leuke middag en ze wilde ook erg graag dat ik terugkwam om kerst en oud en nieuw met hun te vieren.
Zondag met Rob (andere neef) gaan 'lunchen'. Persoonlijk noem ik eern maaltijd van 3 gangen geen lunch haha. Ook dit was erg gezellig, zij hebben me ook nog meer de stad laten zien en Rob en ik zijn nog even het casino in geweest. Erg leuke ervaring! Bij de lunch stond Rob er trouwens op dat ik een wijntje zou nemen (denk dat ik er slecht uit zag na een week zonder alcohol ofzo). En nee dames en heren dat was niet even een wijntje van 3,50. Maar liefst 18 dollar (ongeveer 15 euro) was de wijn die ik voor me kreeg. En als ik nog een glas zou willen was het geen probleem haha.
Ook Rob en Diane waren erg lief voor me en wilde alles voor me doen.
Maandag naar Sydney gevlogen en 2 nachten in een wat duurder hostel geslapen. Even bijkomen van de slechte bedden in Melbourne. De eerste dag wilde ik goed beginnen door op zoek te gaan naar werk. Nam de trein stapte uit waar ik dacht dat ik wel wat leuke cafeetjes kon vinden. Bam stond ik daar bij Opera House en the Harbour Bridge. Gelijk alle attracties gezien haha.
Na 2 dagen naar een andere goedkopere hostel. Onderweg kwam ik een Nederlands meisje tegen, dus spullen gedumpt in de hostel en samen naar het strand geweest. Was erg gezellig.
De hostel was super, in tegenstelling tot de andere hostels was iedereen super sociaal. Het viel me namelijk best wel tegen bij de andere hostels hoe makkelijk het contact maken ging. Hier voelde ik me gelijk op mijn gemak.
Hoewel ik Sydney echt geweldig vind, het weer, de mensen, alles, ging het werk zoeken erg moeizaam. Veel mensen willen geen reizigers of zoeken alleen mensen voor het weekend. Vorige week maandag Andrew gebeld over hoe en wat hij dacht. Hij vertelde dat ie me erg graag wilde helpen en dat ie samen met Rob hun contacten eens doorgingen. En met resultaat! Donderdag belde hij dat ie een stuk of 10 baantjes voor me had! Hij wilde erg graag dat ik terug kwam naar Melbourne, zodat ik ook daar kan zijn met kerst en oud en nieuw. Ik voelde me erg bezwaard omdat ik zo zonder an te denken naar Sydney was gevlucht. Hij wilde er niks van weten en vond dat dit een van de dingen zijn die familie voor elkaar doet.
Dusss dit betekend dat ik dinsdag terug vlieg naar Melbourne. Ik kijk er erg naar uit, alhoewel ik de mensen hier wel echt ga missen. Een super leuke vriendengroep uit Wales en Schotland en ongelooflijke levensverhalen van mensen uit Brazilië en Peru. Mensen zeggen dat reizen je een andere kijk geeft op het leven in sommige opzichten en ik heb dat idee nu al, en dan ben ik hier pas een klein maandje!
Ook heb ik hier onwijs mooie dingen beleefd. Met zeker als hoogtepunt de Harbour Bridge beklimmen. 2 uur op de boog van de brug, daar de zonsondergang bekijken en heel Sydney kunnen zien. Echt het mooiste wat
ik ooit heb gezien in mijn leven. Foto's volgen!!

Ik kijk erg uit naar dit nieuwe onderdeel van mijn reis en heb zin om wat meer tijd door te brengen met de familie. Nu ik het allemaal zo op heb geschreven besef ik pas hoeveel ik mee maak en dan heb ik jullie nog de details bespaard haha. Ik ga vanaf nu proberen elke week wat te schrijven. Scheelt weer die lange verhalen haha!

Dit is zeker de reis van mijn leven!
heeeeeel veel liefs, Sanne

• 27 Oktober 2013 - 09:07

Melissa:

Klinkt goed san... Koester ieder moment en ieder detail, zo'n reis is fantastisch en maakt je als persoon.. Super trots op je!!

• 27 Oktober 2013 - 09:25

Mirjam Kusse:

Wat een superleuk en enthousiast verslag. Ik krijg helemaal het gevoel dat je alles in je opzuigt en je reis optimaal aan het benutten bent. Heel erg leuk om dit nogmaals te lezen, na de berichtjes op FB en telefoontjes. Leuk hoe je alles met openheid tegemoet treedt, je doel is nu al geslaagd! Veel succes en plezier in Melbourne, geniet nog even van je dagen in Sydney! Xxxx mama

• 27 Oktober 2013 - 11:30

Marloes:

Lieve Sanne,
    Wat goed allemaal van je en wat een ervaringen doe jij op. Geniet ervan!
    Heel veel succes en we volgen je graag!
    Liefs van Joost, Marloes, Florine, Jeroen en Bibianne

• 30 Oktober 2013 - 17:30

Bert:

Nice photos Sanne! We are very impressed!! ;-)